Forrásszervezés
Forrásszervezés
Matchfunding


394



Magyarul nincs még rá bevett kifejezés, mivel maga a módszer is kevéssé elterjedt itthon, pedig nagyon hatékony adománygyűjtési módozat lehet, ami más módszerekkel kombinálható. A módszer lényege, hogy a nonprofit szervezet vagy az azt képviselő ember/emberek által összegyűjtött adományokat kiegészíti vagy megtöbbszörözi egy cég vagy más támogató.

A matchfunding rendszerint feltételekhez kötött, azaz pl. vagy egy adott időintervallumban érvényes, vagy pl. össze kell gyűjteni egy bizonyos adományösszeget ahhoz, hogy a szervezet jogosult legyen az előre meghatározott extra támogatásra. Klasszikus matchfunding, amikor egy vállalat x összeget adományoz, ha ugyanannyi lakossági adomány is összegyűlt (pl. közösségi vagy bankkártyás adománygyűjtés során), de az is elképzelhető, hogy olyasféle vállalást tesz, hogy minden alkalmazottjának adományát megduplázza, így motiválva őket a segítésre (rendszerint előre definiált összeghatárig), hiszen tudják, hogy minden forintjuk a dupláját éri majd.

A matchfunding népszerű eszköze az adományok felpörgetésének online adomány platformokon, így pl. a Globalgiving.org, de itthon az adjukössze.hu is élt már vele. Az adományok számának és összegének növelése mellett ez egy nagyon hatékony kommunikációs eszköz mind a szervezetek, mind a támogató (cég vagy más szervezet) kezében.

frissítve: 2018.06.08.




Hír
Csak azok a szervezetek kaphatnak jövőre szja 1 százalékos felajánlást, amelyek eljuttatják a NAV-hoz a ’KOZ közleményt május 31-ig.
Hír
A Facebook májusban szigorú átláthatósági szabályokat vezetett be a politikai hirdetésekre vonatkozólag, melyek azonban akár visszaélésekre is lehetőséget adhatnak.
Hír
A Civilizáció koalícióban együttműködő, alulírott civil szervezetek kiállunk a kutatás Alaptörvényben biztosított szabadsága mellett, és szolidaritásunkat fejezzük ki a Magyar ...
Hír
Noha a rendszer már több mint 5 éve működik jelenlegi formájában, a CIC-ek eredményességéről, hatékonyságáról kevés a visszajelzés.
Címkék