Forrásszervezés
Forrásszervezés
Matchfunding


426



Magyarul nincs még rá bevett kifejezés, mivel maga a módszer is kevéssé elterjedt itthon, pedig nagyon hatékony adománygyűjtési módozat lehet, ami más módszerekkel kombinálható. A módszer lényege, hogy a nonprofit szervezet vagy az azt képviselő ember/emberek által összegyűjtött adományokat kiegészíti vagy megtöbbszörözi egy cég vagy más támogató.

A matchfunding rendszerint feltételekhez kötött, azaz pl. vagy egy adott időintervallumban érvényes, vagy pl. össze kell gyűjteni egy bizonyos adományösszeget ahhoz, hogy a szervezet jogosult legyen az előre meghatározott extra támogatásra. Klasszikus matchfunding, amikor egy vállalat x összeget adományoz, ha ugyanannyi lakossági adomány is összegyűlt (pl. közösségi vagy bankkártyás adománygyűjtés során), de az is elképzelhető, hogy olyasféle vállalást tesz, hogy minden alkalmazottjának adományát megduplázza, így motiválva őket a segítésre (rendszerint előre definiált összeghatárig), hiszen tudják, hogy minden forintjuk a dupláját éri majd.

A matchfunding népszerű eszköze az adományok felpörgetésének online adomány platformokon, így pl. a Globalgiving.org, de itthon az adjukössze.hu is élt már vele. Az adományok számának és összegének növelése mellett ez egy nagyon hatékony kommunikációs eszköz mind a szervezetek, mind a támogató (cég vagy más szervezet) kezében.

frissítve: 2018.06.08.




Hír
Az eddigi ötről tíz százalékra emelkedik a civil szervezetek adományok után igényelhető normatív támogatása, amelyre hétfőtől lehet pályázni.
Hír
Épp száz éve, hogy meghalt Andrew Carnegie iparmágnás, a világ talán legnagyobb, jótékonykodó modern milliárdosa, aki legszívesebben bevezette volna a 100 százalékos örökösödé ...
Címkék