Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Kortárs művészeti aukció adományszervezési célra? Vagy jótékonysági koncert a hátrányos helyzetű emberek javára? -  a szeptember valószínűleg a találkozások és temérdek esemény hónapja lesz. Vagy nem. Mindenesetre nagyon sok civil szervezet tervezi, hogy az elhalasztott eseményeit, nagyobb adománygyűjtő és egyéb rendezvényeit szeptember-október során megtartja. 

Arról, hogy mire figyeljünk, ha adománygyűjtő eseményt szervezésébe vágjuk a fejszénket, korábbi cikkünkben írtunk részletesen.

Mostani cikkünkben azt járjuk körül, mit tehetünk, ha a már meghirdetett adománygyűjtő eseményünk mégis elmarad a külső körülmények miatt. Mert nincs minden veszve akkor sem! 

1. Ha az adománygyűjtő rendezvény belépőjegye az adomány

Adja meg a vendégeknek a lehetőséget, hogy a belépőjegy árát a szervezetnek adományozzák! Sok ember, aki azt tervezte, hogy részt vesz az eseményen, szívesen felajánlja adományként a belépőjegyre szánt vagy már kifizetett összeget, hogy ezzel segítse a szervezet fennmaradását és zökkenőmentes működését.

Annak érdekében, hogy megkönnyítsük az adományozók dolgát, az esemény lemondásáról szóló értesítéssel együtt kérdezzük meg, hogy visszatérítést kérnek-e, vagy pedig szeretnék-e a jegy összegét a szervezet számára adományozni. A legelkötelezettebb adományozók közül sokan ezt maguktól is felajánlanák. 

2. Ha személyesen nem tudunk találkozni, küldjünk videókat!

Bár már nagyon várjuk, hogy személyesen találkozzunk támogatóinkkal, a szervezethez közel állókkal, ha ezt nem tudjuk megtenni, videók útján is kapcsolatba léphetünk adományozóinkkal. Az adománykéréshez történeteket csatolhatunk munkánkról (történetmesélésről szóló webinárunk anyaga továbbra is megtekinthető), az adományok hatásáról, kihívásokról-sikerekről, mindarról, ami az elmúlt időszakban ért minket. Egyedi videóüzenetet küldhetünk az adományozóknak, amellyel becsempészhetünk valamit - ha nem is mindent - a személyesség varázsából, amellyel az eseményre készültünk.

A videók házilagos készítéséhez most már sok eszköz áll rendelkezésre a telefonjainkon is. Ha egy fokkal előre lépnénk, a civil szervezeteknek elérhető az Adobe Premiere Elements a CivilTech programban, amivel egyszerűen készíthetünk jó minőségű, profi videókat.  

3. Online aukció szervezése

Ha az adománygyűjtő eseményünk központi eleme egy aukció szervezése, az esemény elmaradása nem jelenti azt, hogy az aukcióról is le kell mondanunk.

Bár vannak szolgáltatók, amelyek online aukciók lebonyolítására szakosodtak, civil szervezetek esetében a leggyakoribb példa (pl. Heti Betevő, ULE), hogy egy közösségi oldalon, Facebookon történik az esemény, és egyszerűen kommentben érkeznek az ajánlatok, amelyeket online adományozás formájában váltanak valóra. 

4. Koncertek, előadások Facebook Live eseménnyé alakítása

Az eseményünkre elkötelezett előadókat nem szükségszerű lemondani a rendezvény törlésekor. Ahelyett, hogy leállítjuk a show-t, akár meg is adhatjuk az előadóknak a lehetőséget, hogy online segítsenek nekünk.

Ügyeljünk arra, hogy tudatosítsuk az adományozókban, hogy a műsor nem marad el, és hogy milyen formában, mikor tudnak csatlakozni. Ezzel a módszerrel akár új követőket is szerezhetünk a Facebookon.

Természetesen a siker kulcsa a megfelelő házigazda, aki ösztönzi a nézőket az adományozásra, és pontos információt ad arról, hogy ezt hogyan tudják megtenni. 

A legegyszerűbb, ha a Facebook További információ gombja alá illeszti a szervezet az online adományozás közvetlen linkjét. 

5. Közösségi kampány indítása 

A lemondott eseményhez kapcsolódó adománygyűjtési célt nem lehetetlen elérni! Mondja el az adományozóknak, hogy segítségre van szükségük ezekben a nehéz időkben, és kérje meg őket, hogy közösségi adományozás útján támogassák. Az adjukossze.hu felületén könnyen létre lehet hozni az adománygyűjtő oldalt, ahol folyamatosan látható, hogyan halad a gyűjtés.

Jó példa erre az Élő Adás idei gyűjtése itt, itt és itt, amely szintén egy adománygyűjtő esemény online térbe való áthelyezésével, közösségi kampánnyal ért el várakozáson felüli eredményeket! 

6. Hozzuk a figyelem előterébe a rendszeres adományozást! 

Az adományozás nem feltétlenül egyszeri alkalom. A lemondott esemény kommunikációja kapcsán használjuk ki a lehetőséget, tudassuk támogatóinkkal, hogyan tudnak minket rendszeresen támogatni! Mondjuk el újra, mihez is járul hozzá az adomány a szervezet munkáján belül, és ha az elmúlt nehéz hónapokban voltak olyan sikereink, amelyeket adományozóink segítségével értünk el, számoljunk be róla, vigyük tovább a közös sikerek örömét, hiszen valószínűleg továbbra is szükségünk lesz támogatásukra.

A rendszeres adományok bevonásáról itt található korábbi írásunk. Ha a szervezetnek még nincs rendszeres adományokat fogadni képes online rendszere, az adjukossze.hu bankkártyás szolgáltatása egyszerűen elindítható, éves díjas megoldást kínál, amelyhez nem szükséges technikai beruházás a szervezet részéről.