Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A Giving Tuesday a Black Friday mintájára jött létre. Magyarországon a NIOK Alapítvány 2014 óta minden évben felhívja a figyelmet az adományozás fontosságára az év végi vásárlási őrületben. Idén 2022. november 29. lesz a Giving Tuesday napja.

A Giving Tuesday, az Adományozás Napja kapcsán közösen keltett médiavisszhang lehetőséget ad arra, hogy a civil szervezetek felhívják környezetük figyelmét ügyeik fontosságára, és rá tudjanak erősíteni a karácsonyi adománygyűjtési szezonra.

A NIOK szakértői és felmérései mellett más adománygyűjtési szakértők is egyértelmű növekedést látnak az elmúlt években a hazai adományozásban, és sem a szomszédos háborús helyzet, sem a rezsi helyzet nem vetette vissza érdemben az adományozói kedvet. Ez reményt ad a 2022-es Giving Tuesday sikerére is.

Ha eddig még nem lenne a szervezetnek év végi adománygyűjtésre terve, ebben a cikkben adunk pár tippet, hogyan tudtok gyorsan adománygyűjtő kampányt indítani, melyet a Giving Tuesday-hez kötődő kommunikációs elemekkel hatékonyan meg is támogathatsz. Kész, Facebookra, hírlevélbe beilleszthető anyagokat tölthetsz le a www.adakozokedd.hu -n!

 

Tervezd meg a Giving Tuesday adományozói folyamatot!

Érdemes az év végi adománygyűjtő kampányt a Giving Tuesday napjához időzítetten indítani, vagy ehhez kötődően ráerősíteni a kommunikációra. 

A Giving Tuesday kampányok főként online elérési csatornákon működnek, de az Adományozás Napja kiválóan alkamas eseményhez (pl. sport és kulturális eseményekhez) kötődő adománygyűjtési kampányra is.

Gondold át, nektek mire van most lehetőségetek! 

A cikk további részében az online adománygyűjtés lehetőségeiről írunk, amihez vagy a szervezet már meglévő, adományok fogadására alkalmas fizetőfelületét tudjátok használni, vagy ha ilyen nincs, még épp időben vagytok, hogy az Adjukössze.hu közösségi gyűjtés keretében kialakítsatok egy online fizetésre alkalmas kampányfelületet. Bankszámlaszámra történő adománykérést - ha van más lehetőségetek - nem javaslunk, mert az online fizetéshez képest nagyobb a lemorzsolódás, mellette pedig nem kapjátok meg az adományozó elérhetőségeit, ez pedig akadályozza az adományozó jövőbeli bevonását.

Ez a nap nem feltétlenül azt a célt szolgálja, hogy csak ezen a napon adományozzanak az emberek, sőt! Érdemes előre megtervezni, hogy az ezen a napon bevont új adományozóidat hogyan fogod az adományozást követően megtartani, a szervezet életébe, adományozói folyamataiban bevonni. Ha az adományozói ciklusról (donor cycle) többet szeretnél tudni, olvasd el cikkünket itt.

 

Ellenőrizd, hogy megfelelően működnek-e online adományfogadó eszközeid!

Ezen a napon a legtöbben online eszközökön értesülnek az adománygyűjtésről, a szervezet is közösségi felületein indíthat legegyszerűbben kommunikációs kampányt. A gyors, rövid időszakra koncentráló kommunikációnál fontos az itt és most érzés, adjunk lehetőséget az adományozónak, hogy azonnal, pár mozdulattal/kattintással tudjon adni, ha már felkeltettük figyelmét! 

Ellenőrizd, hogy a weboldaladon gyorsan, könnyen elérhető legyen a bankkártyás fizetőfelület, és az megfelelően működjön. 

Hogy hogyan helyezd el a weboldaladon az online adománygyűjtő felületedet, hogy az tényleg használható legyen az adományozónak, és minél inkább tettekre sarkallja, ebben a cikkben írunk bővebben.

 

Gondold át az email megszólítási lehetőségeidet!

Ha a megfelelő időben a megfelelő üzenettel éritek el adományozóitokat, az nagy valószínűséggel célba talál. Tervezzétek meg, hogy csak aznap, vagy már előtte is szeretnétek-e emailben tájékoztatni közönségeteket a kampányról, és természetesen a köszönőlevélről se feledkezzetek meg!

Nincs email hírleveletek? Gondoljátok át, milyen csoportokthoz (ügyfelek, önkéntesek, korábbi támogatók, partnerek, települési csoportok) van email elérhetőségetek, és hozzájárultak-e, hogy adománygyűjtéssel kapcsolatban is megszólítsátok őket. Lehet, hogy sokkal tágabb ez a kör, mint kapásból gondolnád!

Ha még kevés ember szerepel a listán, akiket jogszerűen megszólíthatsz, a következő időszakra ezt érdemes tudatosan fejleszteni, az adatkezelési hozzájárulásokat beszerezni. Az adománygyűjtés és GDPR kapcsolatáról itt olvashatsz többet. (Ne ijedjetek meg tőle, sokkal egyszerűbb, mint első olvasatra látszik, de valóban át kell gondolni és következetesen kérni a hozzájárulásokat.) 

Ha fejleszteni szeretnéd az adatbázis alapú adománygyűjtésed, email eszköztárad fejlesztésén gondolkodsz, hosszú távú munkára ajánljuk “Adománygyűjtés adatbázis alapon” című cikkünket.

 

Kommunikálj a közösségi médiában!

Amikor a GivingTuesday-ről van szó, a közösségi média a legjobb csatorna az adománygyűjtési kampány gyors elérésű lebonyolítására. Készüljetek fel a kommunikációra, és ha erre megkértek másokat is (pl. önkénteseiteket, támogatóitokat), adjatok nekik sablonokat, üzeneteket, amelyekkel dolgozhatnak. Megkérhetitek őket mini videók készítésére is, amelyben ismerőseik között a szervezet számára kérnek. Az online adománygyűjtés olyan érzelmi pluszt és lehetőséget nyújthat az emberek számára, amivel tehetnek valamit az életükben tapasztalt vagy a hírekben látott problémákkal, nehéz helyzetekkel kapcsolatban, amelyekkel szemben addig tehetetlennek érezték magukat. Az emberek érzéseit feleltesd meg saját küldetéseddel, és így meg tudod sokszorozni kommunikációs kapacitásodat.

A www.adakozokedd.hu oldalon segítségként rövid üzeneteket, hashtageket, sőt szerkeszthető Facebook borító, poszt és Insta képterveket is találtok. Az Adjukössze Giving Tuesday kreatívjai mellett megtaláljátok a Giving Tuesday mozgalom hivatalos sablonjait, melyeket a saját egyesületetekre, alapítványotokra tudtok szabni!

 

Indíts közösségi adománygyűjtést kedvezménnyel az Adjukössze.hu-n!

Ha nincs bankkártyás fizetőfelületed, amin online adományokat tudsz fogadni, a leggyorsabb megoldás az Adjukössze.hu Közösségi Adománygyűjtés, amit pár napon belül elindíthatsz. 

Azok a saját bankkártyás fizetőfelülettel rendelkező szervezetek is sokszor használják, akik egy-egy konkrét ügyre szeretnének gyűjteni, és a crowdfunding eszköztárával jobban meg tudják szólítani az adományozókat.

Amennyiben november 25-ig közösségi (crowdfunding) kampányt küldesz be az adjukossze.hu-ra, kedvezményes, 10.000 Ft-os díjért indíthatsz gyűjtést.

Mivel támogatja a NIOK a Giving Tuesday időszakában az Adjukösszén futó kampányotokat?​

  • Adományozóknak szóló hírlevelünkben (több mint 14.000 fő) rendszeresen felhívjuk a figyelmet az adományozásra, és hírt adunk a Giving Tuesday-hez kötődő kampányokról.

  • A Giving Tuesday üzenetét - “Segíts Te is!/Adományozz!” - edukációs jelleggel folyamatosan kommunikáljuk a NIOK és az Adjukössze Facebook felületein.

  • Az Adjukösszén futó Közösségi Kampányokat bemutató linket minden Facebook posztunkban megjelentetjük.

Mit kell tenned, hogy az év végi kampányodat is segítse a NIOK kommunikációs kampánya? 

  • Töltsd fel tervezett kampányodat az adjukossze.hu-ra Közösségi Kampányként, hogy megjelenhessen a kommunikációs kampányunk landing felületén, így hatékonyan támogathatod tervezett vagy futó kampányodat november végén.

Akár a NIOK által működtetett Adjukössze Giving Tuesday kampány során, akár önállóan vágtok bele, bízunk benne, hogy minél többen hirdetjük az adományozás örömét, így a Giving Tuesday/AdakozóKedd egyre több ember számára lesz az adományozás ünnepe.