Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Sok nonprofit szervezet az 1%-os adófelajánlásokból teremti elő éves költségvetése jelentős részét, ezért nagyon fontos számukra, hogy kampányaik hatékonyak és olcsók legyenek.

Összeszedtük, mire kell figyelned, ha azt szeretnéd, hogy az 1%-os oldalad az élbolyba kerüljön a Google találati listáján!Ebben a cikkben részletesen olvashatjátok, hogyan tudjátok elkészíteni a saját szervezetetek weboldalán azt a tartalmat, ami alkalmas lesz arra, hogy a Google a TOP találatok között hozza. Nem a fizetett hirdetések, hanem az organikus találatok között, amelyekért nem kell fizetni.

1.Készíts egy aloldalt külön erre a célra

Hozz létre egy URL-t a weboldaladon belül az 1%-os kampányra, de ügyelj rá, hogy ha ezt a korábbi években esetleg már megtetted, akkor ne legyen több ilyen oldal is aktív a honlapodon, mert azok akkor egymással fognak versengeni a Google kegyeiért, és csökkentik az esélyedet arra, hogy az élre kerülj a találati listán.

Az egész folyamat néhány óra alatt elvégezhető. Azt javaslom, hogy jelöljetek ki egy napot, amikor a weboldal fejlesztője és a szervezet marketingese vagy a forrásteremtésért felelős munkatársa egymás mellé ülnek egy asztalnál. Mindkettejük tudására szükség lesz ahhoz, hogy jó minőségben és hatékonyan elkészüljön az egyszázalékos oldalatok.

 

2.Találj ki egy jó címet

Az oldal címe akkor lesz a leghatékonyabb, ha szerepel benne a kulcsszó, és meg tudja szólítani azokat, akiktől az 1%-os felajánlást reméled.

3. Meták mindenek felett

A jó meta title és meta description elengedhetetlen, ha azt szeretnéd, hogy az organikus keresésben jól szerepeljen az oldalad. A meta title legfeljebb 60 karakter hosszúságú lehet, ebbe kell belepréselned a kulcsszót, a szervezeted nevét és az üzenetet. A meta description ennél valamivel hosszabb, ideális esetben 150-160 karakter, és az a célja, hogy kicsit bővebben kifejtse, kiegészítse a meta title-ben szereplő információkat.

4. Tartalom

Az 1%-os oldal tartalma legalább olyan fontos, mint az eddigi pontok, ugyanis ezzel kell meggyőznöd a Google-t és az olvasót is – előbbit arról, hogy minél jobb helyre kerülj az 1%-os keresések találati listáján, utóbbit pedig arról, hogy a te szervezetednek ajánlja fel adója 1%-át.

A szöveg legyen legalább 4-5 ezer karakter hosszú, ebben fejtsd ki, hogy kik vagytok, mik a szervezet céljai, és milyen nemes ügyet támogat az, aki nektek segít. Magyarázd el, hogyan ajánlhatja fel nektek az olvasó adója 1%-át, majd mutasd be, hogyan használjátok fel a pénzt, vagyis mire mennyit költöttetek az elmúlt években. Végezetül támogasd meg a mondandódat szívhez szóló érvekkel!

5. Szerezz hivatkozásokat

Korábban már írtunk arról, hogy a Google az úgynevezett backlinkek minősége alapján rakja sorba a találatokat, ezért az a legjobb, ha sikerül elérned, hogy egy hiteles, nagy látogatottságú és gyakran hivatkozott oldal hivatkozzon a te 1%-os aloldaladra egy horgonyszöveggel, amelyre kattintva az olvasó eljut a honlapodra.

6. Légy türelmes

Az online marketing világában nem lehet a semmiből az élre rakétázni. Legalább egy hónap kell ahhoz, hogy egy URL megtalálja a helyét a Google találati listáján, akkor érdemes csak nézegetni, hányadik is vagy a rangsorban. De ne aggódj, ha a fenti lépéseket végrehajtottad, előbb-utóbb felbukkan majd a szervezeted honlapja a keresési találatok első oldalán.

 

A cikket a Drive Online Marketing csapata állította össze!

A Drive Online Marketing számára kiemelten fontos, hogy minél nagyobb társadalmi hasznot teremtsünk, ennek érdekében folyamatos szakmai és anyagi segítséget nyújtunk közhasznú civil szervezetek számára!