Kommunikáció
Kommunikáció
Honlap


581



Egy civilszervezeti honlap alapvetően két módon funkcionálhat: lehet statikus, azaz minden alap információt tartalmaz a szervezetről, de nem kerülnek fel rendszeresen új tartalmak, vagy épp dinamikus, azaz folyamatosan frissül hírekkel, képekkel. Manapság a közösségi média gyakori használata miatt kevesebben olvasnak honlapokat, a friss hírekről elsősorban a Facebook-on tájékozódnak. Épp ezért érdemes - a célközönségetek figyelembevételével - megfontolni, hogy valóban szükségetek van-e egy folyamatosan frissülő honlapra: van-e kapacitásotok a rendszeres tartalomgyártásra, van-e olyan munkatársa a szervezetnek, aki tudja frissíteni a honlapot, és a célközönségetek valóban látogatja-e a honlapotokat?!

Akadnak olyan esetek, amikor a szervezet blogot vezet, rendszeresen gyárt cikkeket, ezeket a tartalmakat érdemes a honlapon tartani és nem egy újabb felületre vezetni a látogatókat.

Függetlenül attól, hogy statikus vagy dinamikusan frissülő honlapja van szervezetednek, vannak olyan alapinformációk, melyeket minden esetben fel kell tüntetnetek:

  • Rólunk: szervezeted küldetése, missziója, dolgozói, elért eredményei, éves beszámolója, hivatalos iratai
  • Kapcsolat: szervezeted székhelye, levelezési címe/irodája, e-mail és telefonos elérhetősége, más online platformok (Facebook, Instagram, Youtube csatorna stb.)
  • Adományozás: bankkártyás adományozási lehetőség, számlaszám, 1%, önkéntesség, tárgyi adományok és pro bono szolgáltatások kérése - minden, amire aktuálisan szüksége van szervezetednek, kiemelve az éppen folyó kampányotokat, felhívásotokat

A támogatási lehetőségeket minden esetben feltűnő és könnyen elérhető helyen kell feltüntetnetek a szervezet honlapján. Amennyiben tudtok adományokat fogadni bankkártyás rendszeren keresztül - és aktuálisan nincs kiemeltebb célotok pl. tárgyi adományok vagy önkéntestoborzás - akkor a lehető legkevesebb kattintással elérhetővé kell tennetek az adományozók számára a fizetési felületet. Praktikus adományozói gombokkal dolgoznotok, mint sem hosszú leírásokkal és linkekkel.

Honlapotok minél szélesebb körű terjesztéséhez, adománygyűjtő kampányaitokhoz ne feledkezz el az Ad grants-ről, mely minden 1%-ra jogosult és közhasznú szervezet számára elérhető a civiltech.hu oldalon keresztül. Ingyenes hirdetési lehetőséget biztosít szervezetednek a Google keresőjében havi 10000 dollár értékben.

frissítve: 2018.06.08.



A Tudástár frissítésében dr. Tarczay Áron ügyvéd nyújt segítséget szerkesztőségünknek.


Hír
Csak azok a szervezetek kaphatnak jövőre szja 1 százalékos felajánlást, amelyek eljuttatják a NAV-hoz a ’KOZ közleményt május 31-ig.
Hír
A Facebook májusban szigorú átláthatósági szabályokat vezetett be a politikai hirdetésekre vonatkozólag, melyek azonban akár visszaélésekre is lehetőséget adhatnak.
Hír
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által koordinált program idei első pályázati felhívásai már elérhetők az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő oldalán.
Címkék