Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A Google-ban az adófizetők egy átlagos hónapban 12-16 ezer alkalommal indítanak keresést azzal a szándékkal, hogy adójuk 1 százalékáról rendelkezzenek. Nyáron és ősszel kevesen keresnek (ám ekkor is van forgalom a témában). Áprilisban és májusban tetőzik az érdeklődés: ebben a két hónapban milliós nagyságrendben indítanak keresést.

Ebben a cikkben részletesen leírom, hogyan tudjátok elkészíteni a saját szervezetetek weboldalán azt a tartalmat, ami alkalmas lesz arra, hogy a Google a TOP találatok között hozza. Nem a fizetett hirdetések, hanem az organikus találatok között, amelyekért nem kell fizetni.


Az egész folyamat néhány óra alatt elvégezhető. Azt javaslom, hogy jelöljetek ki egy napot, amikor a weboldal fejlesztője és a szervezet marketingese vagy a forrásteremtésért felelős munkatársa egymás mellé ülnek egy asztalnál. Mindkettejük tudására szükség lesz ahhoz, hogy jó minőségben és hatékonyan elkészüljön az egyszázalékos oldalatok.

1. Hozd létre az oldalt (URL-t)

A weboldalon belül egy dedikált URL-el, aloldallal kell megcéloznod a kulcsszót és az egész témát. Hozzátok létre ezt az URL-t az oldalon: pippa.hu/ado-1-szazalek/

Mielőtt tovább lépnénk, egy fontos ellenőrző lépésre van szükség. Lehetséges, hogy tavaly vagy évekkel korábban már létrehoztatok ilyen URL-t vagy akár többet. A lényeg, hogy csak 1, azaz egy darab ilyen URL legyen a honlapodon. Ha többen vannak, akkor ezek egymással versengenek a Google-ben. Ilyenkor nem a többi civil szervezettel mérkőzöl, hanem saját magaddal. A Google ebben az esetben nem tudja eldönteni, hogy melyik találatot mutassa meg az olvasónak.

Írd be a keresőbe, hogy “site:pippa.hu adó 1 százalék” Ha az eredmény hasonló ahhoz, amit az Élelmiszerbank esetén talál a Google, van teendő.

Azokat az URL-eket, amelyek nem kellenek, egy 301-es átirányítás segítségével át kell vezetni az új, helyes URL-re. A fejlesztőtől ez egy 5-10 perces munkát igényel majd. Ha megvagytok, mehetünk tovább. Ha ez a feladat nehéznek tűnik vagy nem tudjátok azonnal elvégezni, lépjétek át. Később is meg lehet csinálni.

2. Adj egy SEO-barát és emberbarát oldalcímet (Headline)

A címnek két kritériumnak kell megfelelnie:

  • Legyen benne a kulcsszó.
  • Szóljon az olvasóhoz, az emberhez.

Néhány példa:

  • Adód 1 százalékával támogasd a kóbor kutyák megmentését
  • 1% adó neked, a krónikus beteg gyerekek szüleinek 1 heti szabadság
  • Egy százalék adó felajánlásával segítesz kerékpárutat építeni Soroksáron
  • Adód 1 százalékával egy elítéltnek segítesz visszailleszkedni a közösségbe

3. Állítsd be helyesen a SEO címet

A SEO cím nem ugyanaz a cím, mint amit az előző pontban létrehoztunk. A SEO cím nem jelenik meg az oldalon, hanem csak a Google találati oldalán, és így néz ki:

Itt csak 60 karakter áll rendelkezésedre, de a legjobb az, ha be tudod szorítani 55 karakterbe a lényeget. A jó SEO cím három összetevőt tartalmaz:

  1. A kulcsszót.
  2. A lényeget az embernek.
  3. A szervezeted nevét.

Azért kell rövidnek lennie, hogy a Google a találati listán ne kényszerüljön rá, hogy levágja a címet és csak a felét mutassa meg az olvasónak.

Nézzünk egy rossz példát. A heimalap.hu teletömte kulcssszóval a SEO címet. Ettől teljesen értelmetlen lett, és olvasó legyen a talpán, aki kitalálja, mire is adná a pénzét.

 

Ilyen lenne az ideális SEO cím, próbáld ehhez hasonlót készíteni:

 

A SEO cím készítéséhez használd a MOZ ingyenes SEO cím tesztelőjét. Csak dobd be a kitalált címet, és ellenőrizd, hogy megfelelő hosszúságú-e. Ha benne van a kulcsszó, kiderül, mivel foglalkozol, és még a szervezet neve is belefér, jöhet a következő feladat.

3. Írj egy érdekes, informatív meta-leírást

A meta-leírás szintén csak a Google találati oldalán jelenik meg, közvetlenül a SEO cím alatt.

És akkor nézzünk erre is egy jó példát, ezt én találtam ki. A meta-leírásban összefoglaltam a teljes lényeget.

Ha ránézel a képre látod: a SEO cím, az URL és a meta-leírás szép harmóniában mondja ugyanazt. Az olvasóhoz szól, de úgy, hogy a Google-nak is jelezzük, hogy milyen kulcsszóra célzunk. Ha az olvasó érzékeny a témára, és meglátja a találati listában a lehetőséget, kattintani fog.

Mehetünk tovább? Most jön a neheze.

4. Írd meg a tartalmat az alábbi vázlat szerint

Az 1%-os oldal tartalmát nem választhatod meg szabadon. Szigorú szabályai vannak, hogy mikor lesz megfelelő. Ha a tartalom megfelel a szabályoknak, akkor van esélye annak, hogy nagyon jól teljesítsen. A szabályoktól megkíméllek, csak a végeredményt mutatom, ennek alapján írd meg a szöveget.

A fejlesztő most elmehet ebédelni, aki marad, főzzön le magának egy kávét, szövegírás következik.

 

A szövegnek legalább 1000 és legfeljebb 1500 szónak kell lennie. Ez azért fontos, hogy a Google pontosan értse, miről van szó, és az olvasót is meg lehessen győzni arról, hogy tényleg érdemes belétek fektetnie a pénzét.

Ez legyen a szöveg felépítése (alcímek):

  • Mit csinálunk? Kik vagyunk? (Rövid bevezetés a szervezet céljáról és arról, hogy mivel teszitek jobbá az emberek vagy az állatok életét vagy környezetünket)
  • Hogyan tudod felajánlani az 1%-odat? (A szükséges szövegmennyiség arról, hogy mi az adó 1% felajánlás menete. Hogy tudja intézni, hol találja meg a szükséges iratokat, dokumentumokat. Ma már a felajánlást el lehet intézni online is. Bátran vezesd végig az olvasót ezen a folyamaton)
  • Nézd meg, hogyan használjuk fel a pénzed (Adatok, tények és számok arról, hogy a szervezeted mennyi pénzt mire költ. Ne beszélj róla, hogy hatékony és eredményes vagy, hanem mutasd meg egy infografikával, táblázattal, számokkal.)
  • 7 érv, hogy miért minket támogass (Nagy a verseny, és mások is akarják a pénzemet. Miben különbözöl másoktól? Mi az, amit csak te csinálsz? Miért éppen neked adjam a pénzem. Győzz meg konkrét érvekkel, és bátran hass a szívemre is)
  • Mit csináltunk eddig? (Megint csak számok és adatok. Foglald össze az elmúlt 3-5-15 év legfontosabb eredményeit pontokba szedve.)

Illesszetek képeket és – ha van: videókat is – a tartalomba, amelyek megmutatják a tevékenységeteket.

A lényeg a tartalom, de ha keresnél egy igényes dizájnt is hozzá, akkor példának javaslom a Bátor Tábor egyszázalékos oldalát (https://batortabor.org/hu/tamogass/egyszazalek/). Rajtuk kívül nagyon nehéz olyan szervezetet találni, aki profin megcsinálta ezt a feladatot.

Ha megírtad, publikáljátok amint lehet.

5. Szerezz rá linkeket

Ha a fenti kritériumok szerint publikáltad a tartalmat, a Google pontosan tudni fogja, hogy milyen kulcsszóra kell listáznia az oldalt. Innen már csak egy dolgod van: szerezz rá linkeket, érd el, hogy minél többen hivatkozzák az 1%-os oldaladat.

Tehát olyan hivatkozásokat akarsz, amik nem az alapitvany.hu oldalra mutatnak, hanem az alapitvany.hu/ado-1-szazalek/ oldalra. Fontos különbség!

A Google a linkek száma és minősége alapján teszi sorba a találatokat. Ez nagyon fontos lépés. Amikor ezt a cikket írom (2021. április 17-én), 5 olyan találat van a Google első oldalán, akiknek kevesebb, mint 7 linkjük van. Ez azt jelenti, hogy viszonylag könnyen be lehet jönni az első oldalra.

Nézzünk egy példát:

A Bátor Tábor marketinges csapata minden NLC-s sajtómegjelenés során (például itt: https://nlc.hu/ezvan/cikk/teged-is-var-a-digitalis-bator-tabor-x/) elhelyez egy apró dobozt a cikk alatt, ami így néz ki:

Nagyon fontos, hogy megértsd, mi is történik. A lényeg a kék karikába foglalt link. A linken lévő felirat “adó 1%”. Ezt a feliratot horgonyszövegnek nevezzük. Ha erre kattint az olvasó, akkor a Bátor Tábor 1%-os oldalán találja magát.

De a lényeg az, hogy az nlc.hu magazin ezzel küldött egy jelet a Google-nak arról, hogy a Bátor Tábor releváns URL-jét tartja jó találatnak arra a kulcsszóra, hogy adó 1%. A Google vette az adást, és eggyel feljebb tolta a hivatkozott URL-t a találati listában. Ilyen linkeket kell gyűjteni nektek is.

TIPP: Írd össze, hány sajtómegjelenésed volt az elmúlt két évben. Készíts te is egy hasonló dobozt, és küld el az érintett portáloknak azzal a kéréssel, hogy utólag illesszék be a dobozt a cikkek alá. Ezentúl pedig legyen automatizmus, hogy minden sajtómegjelenésnél berakatjátok a dobozt.

Ez a linkszerzés talán leghatékonyabb módja civil szervezetek esetében. És még néhány ötlet:

  • Tedd bele az 1%-os oldalad linkjét a sajtóközleményedbe.
  • Nézd meg, van-e másik weboldala a szervezetnek, és linkeld magad onnan is.
  • Kérd meg a téged támogató szervezeteket, hogy támogassanak téged azzal, hogy írnak egy cikket a tevékenységedről, és abból a cikkből linkelik az 1%-os oldaladat.

6. Egy utolsó ellenőrzés

Ha publikáltad az oldalt, várj néhány napot. Ezt követően ellenőrizd le, hogy bekerült-e a Google leltárába az írás.

Írd be ezt a keresőmezőbe: site:domain.hu/ado-1-szazalek/

Ha a Google megmutatja az oldaladat, akkor bent is vagy a Google adatbázisában, és innentől bárki megtalálhatja az 1%-os oldaladat. Ha nincs ott, utána kell nézni, mi lehet az oka. Ez már a fejlesztő dolga lesz.

7. Mikor lesz ennek eredménye?

Minimálisan 1 hónap kell ahhoz, hogy az URL megtalálja a helyét a találati listában, és lássátok, hogy hányadikok vagytok a rangsorban. Ezt nehéz befolyásolni. A lényeg, hogy készítsd el az oldalt minél hamarabb, és szerezzetek rá legalább 10 helyesen beállított linket. Innentől fogva már joggal várod el, hogy a TOP10 környékén lásd viszont a szervezeted oldalát.

Forrás: zetra.hu