Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A brand vagy márka az utóbbi években a nonprofit szervezetek körében itthon is gyakran emlegetett kifejezés lett, hiszen egyre több szervezet ismeri fel, a fenntarthatóság érdekében társadalmi bázis építésére van szüksége, amelynek elengedhetetlen eleme az ismertség és ezáltal a felismerhetőség. Szervezeted akkor rendelkezik jól beazonosítható branddel, ha egységes arculata, illetve megfelelően egyszerű és egyedi üzenetei vannak, amely megmutatja, hogy szervezeted mivel foglalkozik, mik a céljai.

Szintén sokszor találkozhatunk a re-branding kifejezéssel. Egy re-branding folyamat megvalósítására szervezetednek akkor lehet szüksége, ha modernebb arculatra és szakmai megközelítésre váltanátok vagy alkalmazkodva a külső körülményekhez megváltozik a szervezet missziója, ehhez kapcsolódóan üzenete. A cél minden esetben ugyanaz, egyrészt hogy minél jobban meg tudjátok szólítani azt a célközönséget, amelyet be szeretnétek vonni a munkátokba akár támogatóként, akár önkéntesként, másrészt az, hogy hűen tükrözze szervezetetek szakmai és ideológiai értékeit, célkitűzéseit a kifelé irányuló kommunikáció.

Az alábbi esettanulmányokban jó példákat ismerhetsz meg arra, hogyan ismerheted meg és építheted támogatói közösségedet.

TASZ - Márkaépítés egy összekötő üzeneten keresztül