Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

A marketing tevékenység stratégiai felépítése kivételesen precíz tervezést igényel, amikor a kommunikáció egy jótékony üggyel vagy szervezettel kapcsolatos mozgósításra, ismertségnövelésre és elköteleződésre fókuszál. A posztok szöveges és kreatív tartalmai mellett, a hazai célcsoportok különböző érdekeit és motivációit is szem előtt kell tartani.

Nehezített terep: a Facebook felületének kihívásai

A Statista 2023 januárjában publikált felmérése szerint, jelenleg 6.9 millió felhasználója van Magyarországon a Facebook platformjának. Ebből a 35-55 éves korosztály reprezentáltsága 1.3 millió főt számlál, de a 25-34 év közöttiek vannak jelen a legmagasabb számban az adatok szerint.

Frances Haugen, a Facebook egyik termékmenedzsere és kutatója is felhívta a figyelmet, hogy 2019 óta a fiatalabb felhasználók 13%-al kevesebben vannak jelen a felületen, és előrevetíti, hogy az elkövetkező két évben ez a fogyatkozás akár a 45%-ot is elérheti. A tendenciák azt mutatják, hogy a két nagy kihívó, az Instagram és a TikTok alapvetően írják át a közösségimédia-használat korcsoportos gyakorlatait. Ez természetesen nagy hatást gyakorol egy komplex marketing stratégia kidolgozására is, hiszen a célcsoportjaink felállításának egyik alapvető dimenziója jellemzően a kor mentén helyezhető el.

Amennyiben kíváncsi vagy a cikk folytatására, azt ide kattintva tudod végigolvasni a Hive Mind oldalán.